Heb jij al groene ballen?

door | sep 4, 2017 | SEO | 0 Reacties

Ok, dat kan veel betekenen… Wanneer je aan het biljarten bent bijvoorbeeld, of tijdens een gesprek met Kermit de Kikker, maar in dit geval hebben we het over de “groene ballen” van Yoast. Als je een website maakt of onderhoud in WordPress ben je ongetwijfeld bekend met Yoast. Dit is de populaire SEO plug-in om jouw website te optimaliseren voor de zoekmachines. Als je een WordPress site hebt maar je maakt er nog geen gebruik van is het sterk aan te raden de Yoast SEO plug-in direct te installeren. Ik wacht wel op je…

De groene bolletjes van Yoast

Zeg bovenstaande zin liever niet hardop, anders denken de mensen om je heen dat Joost ziek is, of dat hij jouw lokale dealer is. Maar even serieus nu, Yoast heeft een uiterst handig systeem om te controleren of jouw pagina’s voldoen aan de SEO richtlijnen voor keywords. Daarbij wordt er gekeken naar jouw gekozen zoekwoord waar de tekst op geoptimaliseerd zal worden. Hoewel meer groene bolletjes meestal betekent dat jouw pagina goed geïndexeerd wordt is het niet verstandig om blindelings alle bolletjes groen te maken.

Voorbeeld van verkeerde Yoast optimalisatie

Via DEZE LINK kun je een interessant praktijkvoorbeeld lezen over Yoast optimalisatie in plaats van Search Engine Optimization. In het kort had de auteur van een WordPress pagina een geel bolletje in de Yoast scorekaart staan. Het keyword kwam niet overeen met de tekst. Toen het keyword waar Yoast op controleerde werd aangepast werd het bolletje direct groen, zonder dat de tekst inhoudelijk ook maar één letter was veranderd. In plaats van SEO was de auteur bezig met Yoast optimalisatie.

De Yoast plug-in is erg nuttig, en zorgt dat jouw pagina’s voldoen aan de nieuwste richtlijnen op het gebied van SEO. Maar begrijp goed de functie van deze plug-in, en behoed je voor de valkuilen!

Er zijn twee conclusies te trekken uit dit voorbeeld:

  1. Wanneer je bezig bent met zoekmachine optimalisatie moet je kijken naar de SEO richtlijnen en de juiste keywords kiezen op basis van de bekende analysetools. De Yoast controle analyseert alleen de kwaliteit van de pagina wat betreft het keyword dat je kiest. Het keyword is dus geen instelling voor google.
  2. UIteindelijk zijn er meer factoren die bepalen of jouw pagina in orde is, de kwaliteit van de pagina op het gebied van vormgeving, indeling, opmaak en inhoud bepaalt of jouw pagina bezoekers zal trekken, en belangrijker nog; zal converteren.

Website realisatie: gebehairstyling.nl

Voor GéBé hairstyling kregen wij de opdracht een nieuwe website te realiseren. Altijd super leuk om voor een locale ondernemer aan de slag te gaan. Het betrof hier geen nieuwe site maar een bestaande. er zijn dan een aantal elementen waar je extra rekening mee moet...

Wat is goede Linkbuilding?

Linkbuilding is het verzamelen van links vanuit andere sites naar jouw website. Het wordt vaak gezien als een zeer belangrijk aspect van SEO. Hoe hoger het aantal links naar jouw website, hoe hoger de ranking in zoekmachines als Google wordt. Tenminste, dat is het...

Hoe snel is jouw site?

We leven in een maatschappij dat alles sneller moet gaan, wat een onzin! Wat maakt het uit dat jouw website een seconde langer duurt om te laden? Helaas kan die seconde het verschil maken tussen een extra bezoeker of niet. Ook kan die seconde betekenen dat...